Verslag 10maart 2014 - Reisverslag uit Bāli Chak, India van Piet Boxtel - WaarBenJij.nu Verslag 10maart 2014 - Reisverslag uit Bāli Chak, India van Piet Boxtel - WaarBenJij.nu

Verslag 10maart 2014

Door: Piet

Blijf op de hoogte en volg Piet

10 Maart 2014 | India, Bāli Chak

Hallo Hollanders hierbij een verslag vanuit Kuta op Bali.
In het vorige verslag gaf ik aan dat we een boottocht zouden maken, nou dat hebben we gedaan. Eerst met een snelle boot met 40 man erop naar een eiland. De boot had 3 motoren van elk 200 PKK, dus dat ging er goed aan toe. Hierna op een gewone boot waar Max. 15 personen op mee konden. Daar hebben we enkele uren mee gevaren.
Op 5-6 en 7 maart zijn we naar Java geweest. We bezochten o.a. Een veemarkt, een boom op een weg waar we met de auto doorheen konden rijden. Op de veerboot Bali-Java. Op Java enkele lokale markten en een vismarkt. Opende terugweg een vissers dorp, een parelkwekerij, houtsnijwerken en ships. Fabriek.
Het hoogte punt op Java was de beklimming van de Ijen, een krater van ruim 2400 m hoog. In deze krater halen ze zwavel.c.a. 300 dragers gaan 2x per dag deze weg van 3km lang en met een hoogte verschil van ca. 800 m en ca 70 tot 90 kg op de schouders en dat voor ca €10,00 per dag, ga daar maar aan staan. Wij hebben deze klim gedaan, zeer vermoeiend maar de moeite waard. Mieke is tot nu toe de oudste klimmer die dit heeft volbracht aldus de dragers. Nu we het gezien hebben, hadden we het ook niet willen missen.
Verder hadden we vandaag een etentje van de reisorganisatie ergens op Bali.
A.s. Zondag maken we nog een toer op Bali, naar Nusa Dua.
Verder geen nieuws, de regentijd is voorbij.

Groetjes van Piet en Mieke en van Opa en Oma.

P.s. We zijn naar Buda to Buda geweest en spullen meegenomen.

• 10 Maart 2014 - 16:01

Harrie En Annie :

Fijn dat alles goed gaat , jullie hebben weer genoeg gezien .maar dat is het dan ook waard .
    Hier alles goed .mooi weer wat wil je nog meer
    We genieten ook vol op van de zon .
    Jullie geniet nog maar .
    Want het begint nu af te tellen .
    Groetjes van ons

• 10 Maart 2014 - 21:56

Wendy:

Hallo avonturiers. Wat leuk dat jullie zo' mooie trip gemaakt hebben. trots op jullie dat jullie de krater beklommen hebben! Dat bewijst maar weer, je bent zo oud als je je voelt. Maar nu de krachten sparen, want er staat nog een verhuizing op het programma binnenkort.

X Sharif, Wendy en de koters

• 11 Maart 2014 - 09:42

Jos Coremans:

Lekker sportief bezig geweest en leuke dingen ondernomen.
    Wel zorgen dat je uitgerust thuiskomt want daar hebben jullie nog een klusje te klaren.

Groetjes

Jos

• 11 Maart 2014 - 11:11

Marielle :

Zo dat was een serieus bootje waar jullie op hebben gezeten!
    Nog steeds aan het genieten zo te lezen,
    Leuk de foto's die je had gestuurd!! :-)

Hier gaat het goed, lekker weertje rond de 17 graden beloofd het vandaag weer te worden
    Vandaag is maik een half dagje oefenen in zijn nieuwe klas op de grote school..
    Hij had er zin in!

Nog een paar dagen en dan zit het er weer op, geniet er nog maar van

Groetjes van ons 4en!

• 11 Maart 2014 - 13:26

Bolsius:

Fijn dat alles goed gaathier is het ook een aangename temperatuur 19 graden geniet er nog maarvan want het begind nu op te schieten voor jullie .de groetjes van ons en tot spoedig weerziens.

• 14 Maart 2014 - 16:06

Gerard Klomp:

Halo Piet en Mieke
    ik lees dat jullie het naar je zin hebben veel gevaren en leuke dingen bezocht
    zware klim gedaan knap van Mieke dat zij dat kan, mijn complimenten.
    Hier alles goed mooi weer gehad.nu iets minder
    we zien jullie weer op de camping.
    Groeten Gerard en Corrie.